...

Türk Halkbilimi

Türk Halkbilimi Bölümü Öğrencilerine TÜBİTAK 2209-A Desteği
02/04/2024

Türk Halkbilimi Bölümü öğrencileri, teorik derslerde öğrendikleri bilgilerini projelerde uygulayarak somut ve somut olmayan kültürel mirasın korunmasına destek veriyorlar. Bölüm öğrencileri, NEVÜ’nün Doğal ve Kültürel Miras Turizmi ihtisaslaşma alanıyla doğrudan ilgili olan konularda hazırladıkları projeleri ile araştırma ekosistemine adım atıyorlar.

Türk Halkbilimi Bölümü 4. Sınıf öğrencileri Emin Güler ve Eylül Korkut, bölüm öğretim üyesi Doç. Dr. Kübra Yıldız Altın’ın akademik danışmanlığında hazırladıkları iki ayrı proje ile TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı kapsamında destek almaya hak kazandılar.

Emin Güler, 2022 Yılı 1. Dönem çağrısına “Nevşehir İlindeki Köşk Minareli Yapıların Tespiti, Derlenmesi ve İncelenmesi” isimli projesiyle başvurmuştur. Güler, Nevşehir bölgesindeki önemli somut miraslardan olan ve halk mimarisinin özgün örneklerini yansıtan köşk minareler üzerine hazırladığı projesini başarılı bir şekilde tamamladı. 9 ay süren proje sonunda Nevşehir bölgesinde yaklaşık 80 adet köşk minareli tarihi yapı tespit edilerek bölgenin sözlü kültür belleği kayıt altına alındı.

Eylül Korkut, 2023 yılı 2. Dönem çağrısına “Günümüzde Karagöz Sanatının Yaşayan Bir Temsilcisi: Hayalî Hüseyin Dilan” isimli projesiyle başvurmuştur. Milletlerarası Kukla ve Gölge Oyunu Birliği’nin (UNIMA – Union International De La Marionette) paydaş olarak yer aldığı projede Türk kukla geleneği olan “Karagöz” sanatının kültürel değişim ve dönüşümü süreci ele alınmaktadır. Ayrıca Eylül Korkut, UNIMA Türkiye Milli Merkezi Festival Bursu ile katıldığı “20. Uluslararası Bursa Karagöz Kukla ve Gölge Oyunları Festivali”nde saha araştırması sürecine başlamıştır. Proje sonunda elde edilen verilerle UNESCO’nun Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’nde işaret ettiği ilke ve hedefler doğrultusunda (Madde 1, Madde 2, Madde 11, Madde 12) günümüzde yaşayan bir temsilci örneğinden hareketle Karagöz geleneğinin bağlam merkezli derlemeler ile kayıt altına alınması hedeflenmektedir.

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programının amacı, üniversitelerde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerini, projeler yoluyla araştırma yapmaya teşvik etmektir.