...

Türk Halkbilimi

Türk Halkbilimi Programı Öğretim Amaçları ve Hedefleri

Türk Halkbilimi Programının Öğretim Amaçları

PÖA-1 Öğrencilerde halkbilimi ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmasını sağlamak,

PÖA-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.

PÖA-3 Öğrencilerin halkbilimi ürünlerinin küreselleşme karşısında derlenme, arşiv ve dokümantasyonu sağlama becerilerini geliştirmek.

PÖA-4 Yaygın ve örgün eğitim kurumlarında eğitim verecek uygulamalı halkbilimcilerin yetişmesini sağlamak,

PÖA-5 Halkbilimi ve yerel yönetim ilişkisini kuvvetlendirmek, yerel yönetimlerin kültür politikalarında insan kaynakları, deneyim ve yeni fikirler bağlamında ilham kaynağı ve destek olmak.

PÖA-6 Halkbilimi ürünlerinin kitle iletişim (TV. Radyo, belgesel, senaryo, reklam) araçlarında yer verilmesi ve kuşaklar arasında çıkan kopuklukları giderecek eylem planı hazırlamak,

PÖA-7 Halkbilimi disiplininin ilgi alanlarındaki sorunları tespit edebilmek ve yenilikçi bakış açısıyla çözebilmek.

PÖA-8 Öğrencilerin bilimsel etik ve mesleki sorumluluk bilincinde olmasını sağlamak.

PÖA-9 Yaşam boyu öğrenme bilincinde olan öğrenciler yetiştirmek

PÖA-10 Öğrencilerin bir yabancı dil öğrenerek, dünyada ve Türkiye’de yapılan folklor araştırmaları arasında iletişim ağı kurabilmesi için fırsatlar sunmasını sağlamak.

PÖA-11 Öğrencilerin grup ve takım çalışmalarında rol alma becerisini güçlendirmek.

PÖA-12 Öğrenim sürecinden alan dışı ders almasına olanak sağlamak.

Mezunların Kariyer Hedefleri

KH-1 Kent müzeleri ve somut olmayan kültürel miras müzelerinde araştırmacı olarak çalışabilir.

KH-2 Mezunlar yaşadıkları yerlerde kendi “Uygulamalı Halk bilimi Müzelerini” kurabilir.

KH-3 Yerel yönetimlerin kültür birimlerinde uzman olarak çalışabilir.

KH-4 Kültürel proje yönetim ve danışmanlığı yapabilir.

KH-5 Proje Döngüsü Yönetimi uzmanlığı yapabilir.

KH-6 Yaygın ve örgün eğitim kurumlarında somut olmayan kültürel miras dersleri verebilir.

KH-7 Kültür ve Turizm Bakanlığı'nda Folklor Araştırmacısı olarak çalışabilir.

KH-8 Çeşitli kültür işletmelerinde (Basın-Yayın, Medya, Kültürel Organizasyon, Sinema, Belgesel) yenilikçi kültür çalışmaları üreterek, danışman olarak görev alabilir.

KH-9 Bunların yanı sıra formasyon sertifikasına alarak Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yapabilir