Türk Halkbilimi Programının Öğretim Amaçları
PÖA-1 Öğrencilerde halkbilimi ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmasını sağlamak,
PÖA-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÖA-3 Öğrencilerin halkbilimi ürünlerinin küreselleşme karşısında derlenme, arşiv ve dokümantasyonu sağlama becerilerini geliştirmek.
PÖA-4 Yaygın ve örgün eğitim kurumlarında eğitim verecek uygulamalı halkbilimcilerin yetişmesini sağlamak,
PÖA-5 Halkbilimi ve yerel yönetim ilişkisini kuvvetlendirmek, yerel yönetimlerin kültür politikalarında insan kaynakları, deneyim ve yeni fikirler bağlamında ilham kaynağı ve destek olmak.
PÖA-6 Halkbilimi ürünlerinin kitle iletişim (TV. Radyo, belgesel, senaryo, reklam) araçlarında yer verilmesi ve kuşaklar arasında çıkan kopuklukları giderecek eylem planı hazırlamak,
PÖA-7 Halkbilimi disiplininin ilgi alanlarındaki sorunları tespit edebilmek ve yenilikçi bakış açısıyla çözebilmek.
PÖA-8 Öğrencilerin bilimsel etik ve mesleki sorumluluk bilincinde olmasını sağlamak.
PÖA-9 Yaşam boyu öğrenme bilincinde olan öğrenciler yetiştirmek
PÖA-10 Öğrencilerin bir yabancı dil öğrenerek, dünyada ve Türkiye’de yapılan folklor araştırmaları arasında iletişim ağı kurabilmesi için fırsatlar sunmasını sağlamak.
PÖA-11 Öğrencilerin grup ve takım çalışmalarında rol alma becerisini güçlendirmek.
PÖA-12 Öğrenim sürecinden alan dışı ders almasına olanak sağlamak.
Mezunların Kariyer Hedefleri
KH-1 Kent müzeleri ve somut olmayan kültürel miras müzelerinde araştırmacı olarak çalışabilir.
KH-2 Mezunlar yaşadıkları yerlerde kendi “Uygulamalı Halk bilimi Müzelerini” kurabilir.
KH-3 Yerel yönetimlerin kültür birimlerinde uzman olarak çalışabilir.
KH-4 Kültürel proje yönetim ve danışmanlığı yapabilir.
KH-5 Proje Döngüsü Yönetimi uzmanlığı yapabilir.
KH-6 Yaygın ve örgün eğitim kurumlarında somut olmayan kültürel miras dersleri verebilir.
KH-7 Kültür ve Turizm Bakanlığı'nda Folklor Araştırmacısı olarak çalışabilir.
KH-8 Çeşitli kültür işletmelerinde (Basın-Yayın, Medya, Kültürel Organizasyon, Sinema, Belgesel) yenilikçi kültür çalışmaları üreterek, danışman olarak görev alabilir.
KH-9 Bunların yanı sıra formasyon sertifikasına alarak Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yapabilir